• Home
  • Ons IKC
    • Onze visie
    • Ons onderwijs
    • Kinderopvang
    • De organisatie
  • Praktische info
    • Schoolgids
    • Passend onderwijs
    • Aanmelden
    • Vakantierooster
    • Verlof
    • Klacht
  • Ouders
    • Medezeggenschapsraad
    • Oudervereniging
    • Ouderbetrokkenheid
  • Contact
  • BMS
    • Over de BMS
    • Passend Onderwijs
    • Privacy

Passend onderwijs

Met ingang van 1 augustus 2014 is de wet Passend Onderwijs van kracht. Ouders hebben het recht om hun kind aan te melden op de school van hun eerste voorkeur en scholen hebben een zorgplicht. Dit betekent dat de school verantwoordelijk is voor het zoeken naar een passend onderwijsaanbod voor alle leerlingen die op school worden aangemeld, bij voorkeur binnen de eigen school.

In 2025 treedt de wet versterking positie ouders en leerlingen in passend onderwijs in werking. Deze wet regelt dat elk samenwerkingsverband vanaf 1 januari 2025 een ouder- en jeugdsteunpunt moet hebben. Per 1 augustus 2025 komt het schoolondersteuningsprofiel te vervallen en moet het ondersteuningsaanbod in de schoolgids worden opgenomen. Daarnaast krijgen leerlingen per 1 augustus 2025 hoorrecht over het ontwikkelingsperspectief.

Concreet betekent de inwerkingtreding van de wet, dat school ouders en leerlingen kan doorverwijzen naar het ouder- en jeugdsteunpunt van het samenwerkingsverband als zij onafhankelijke informatie en steun willen bij passend onderwijs. Het ouder- en jeugdsteunpunt kan ouders en leerlingen informatie verstrekken over passend onderwijs en kan hen ondersteunen bij gesprekken met bijvoorbeeld de school.

Alle informatie in de schoolgids

Alle informatie over de basisondersteuning en extra ondersteuning staat vanaf het schooljaar 2025 -2026 in de schoolgids, zodat ouders en leerlingen deze informatie niet meer in een apart document hoeven op te zoeken. 

Alle leerlingen met een ontwikkelingsperspectief (OPP) moet gevraagd worden of zij willen praten over dat OPP, hun eigen ontwikkeling en de ondersteuning die zij nodig hebben. Leerlingen moeten worden gehoord in alle fasen van het ontwikkelingsperspectief: opstellen, bijstellen, vaststellen en evalueren. Leerlingen hebben vaak een goed beeld van wat ze nodig hebben om zich goed te kunnen ontwikkelen.

Contact

Wergeasterdyk 58
8941 ZX Leeuwarden
058 28 04 570
directie@teresaschool.nl

 

Sinne kinderopvang
info@sinnekinderopvang.nl
Telefoonnummers groepen:
kijk onder contact

BMS, onderwijs met kleur!
  • Privacy statement

    De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) vraagt meer verantwoordelijkheden om persoonsgegevens goed te beschermen.

    Op onze school wordt zorgvuldig omgegaan met de privacy van leerlingen. De school heeft leerlinggegevens nodig om goed onderwijs te kunnen geven en te begeleiden. Ook worden de gegevens opgeslagen voor de goede administratieve organisatie van de school. De meeste leerlinggegevens komen van ouders (zoals bij de inschrijving op school), maar ook leraren en ondersteunend personeel leggen gegevens vast over de leerlingen (bijvoorbeeld cijfers en vorderingen). Soms worden er bijzondere persoonsgegevens geregistreerd als dat nodig is voor de juiste begeleiding van een leerling.

    Hoe wij dit geregeld hebben en wat uw rechten als ouders zijn, staat beschreven in de volgende documenten:

    • Privacyregelement
    • Privacyverklaring
    • Rechten van betrokkenen
    • Beveiligingsincident melden - BMS-Onderwijs (yoursafetynet.com)
    • Gedragscode leerlingen
    • Reglement internet en sociale media op school
    • Responsible Disclosure
    •  Reglement cameratoezicht


    Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met de directeur. Verder is er, om toezicht te houden op de naleving van de privacy, voor de hele BMS een functionaris Privacy & Gegevensbescherming aangesteld. Bij hem kunt u te recht met algemene vragen of klachten ten aanzien van de privacy. Daarnaast kunt u hiervoor terecht bij de autoriteitpersoonsgegevens.

    Kijk voor meer informatie over de BMS op de website www.bms-onderwijs.nl.

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools

Modal title